Monday, February 2, 2009

2 Perubahan, 1 Fakta, 2 Tak Best

Cuti yang menyeronokkan sekali. Setelah seperti 8 juta tahun aku tak bercuti, cuti pertengahan semester pada kali ini adalah yang terbaik sepanjang karier aku sebagai pelajar. Banyak juga perubahan telah berlaku di sekitar rumah. Kandang rusa sebelah rumah tu dah tiada rusanya. Mak aku kata semua dah disembelih untuk kenduri kawin anak Pakcik Zikri yang diadakan di dewan sabak tu. Wah…rugi aku tak datang, kalau tak boleh makan daging rusa sambil jumpa kawan lama aku di majlis perkahwinan tu. Adi (bukan nama sebenar), kau ingat lagi tak pada aku agaknya.. dulu masa tadika kita jadi partner dalam pertandingan bercerita. Tak ingat tajuk cerita tu, tapi macam pasal tebuan. Kita dapat hadiah pensil HB warna merah dua. Aku rasa kita kalah, sebab ada budak dari tadika lagi satu dapat hadiah pinggan. Kalau Adi maseh ingat, masa balik tadika, kita akan singgah rumah Siva, tekan loceng rumah dia, kemudian kita lari laju-laju. Kau la yang lari, aku naik basikal sebab rumah aku jauh sikit. Hahaha..mesti mak siva bengang, asal pukul 11 je loceng rumah dia bunyi. Asal loceng rumah dia bunyi je pukul 11. Eh, aku rasa macam nak pergi mintak maaf la pada mak siva, tapi dia dah pindah la pulak. Mungkin sudah tak tahan dengan gangguan kita. Hm…
Bawah ni, kandang rusa yang sudah sunyi sepi...



Perubahan kedua, Tasya. Dia sudah tak merajuk lagi dan semakin gemok. Tapi dia seperti meminggirkan aku. Dia lebih suka ikut mamu dari aku. Kalau aku yang keluar, dia akan buat-buat tidur, tapi kalau mamu yang keluar, mula la dia mengiau sambil kejar-kejar mamu. Tak guna! Aku buang kau nanti baru kau tau. Eh tak boleh, nanti mamu pulak yang buang aku, sebab dia dah mula sayang sama itu kucing, babuji pun sayang. Pelik, sebelum ni mamu tak suka kucing.. mungkin mamu kesunyian tanpa aku dan adik aku di rumah. Walaupun adikku sudah balik ke rumah, tapi dia bukan lekat kat rumah, dia lebih senang lekat di ‘Ali’, minum-minum kopi sambil bincang pasal masa depan dengan kawan-kawannye.

Perubahan ketiga….he dah takde dah. Sikit je perubahan kat rumah aku rupanya. Huhuhu..
Oh ye, aku teringat sesuatu. Baru-baru ni aku dapat tahu bagaimana nak mengklasifikasikan seseorang lelaki itu dalam kategori metroseksual. Lelaki itu pasti ada bedak talkum di dalam almari bajunya. Kalau takde pun, dia akan guna kawan dia punya. Jenama pilihan selalunya Dunhill. Mungkin sama dengan jenama rokoknya sekali. Ye ke? Kemudian, dia akan ada ‘lip balm’ ataupun pelembap bibir. Tapi lelaki metroseksual bukan menggunakannya ketika bibir kering. Beliau akan guna ketika lidah kering. Hah! Hahaha!. Pilihan pelbagai perisa, daripada strawberi hingga ke vanilla. Dan yang paling comel, lelaki metroseksual pakai minyak rambut jenama Johnson & Johnson untuk memastikan rambut sentiasa lembut dan lembap berbau bayi. Ya..mereka suka bayi. Huhuhu.. ini semua fakta tau. Sumber dari sini. Hohoho

Dua je, Dua je yang tak best, Dua je.. kenape bus stand klang sudah ditukar ke Klang Central? Dan kenapa kita kena pulang ke asal sedangkan apa yang kita sedang lalui itu tersangatlah membahagiakan? Macam kena balik belajar semula sedangkan duduk rumah itu lagi menyeronokkan.ha....

2 comments:

BudAk hijAu said...

kandang rusa...????

kt mne..?nk pegi...

:P

Siti Syawal said...

sebelah rumah aku weh. jom! ;]]