Friday, February 13, 2009

"kenape tak cerita masalah kau kat aku?"

kau kan, pernah kau tanya aku. "kenape tak cerita masalah kau kat aku?"
dan aku katakan, "aku tak suke cerite"
kemudian kau kata. "kalau aku, aku suke cerite. rasa lege lepas tu"
kemudian aku kata. "ye ke? esok-esoklah aku cerite"
dalam hati aku, inilah kawan, mahu mendengar masalah aku, mahu membantu ketika perlu

dan suatu masa, aku ceritakan masalah aku pada kau kawan
tapi kau tak endah. kau buat tak dengar. kau buat tak kenal. namun aku sabar.
aku pulak yang tanya kau kawan. "ada masalah ke?". terbalikkan...
dan aku cuba bantu kau kawan, dengan sedikit cadangan, tapi kau ala-ala perlekehkan.
jujur kukatakan. "kau ni bodoh sombong lah!" tapi cuma dalam hati. dalam hati lagi.

sebab itu aku tak suka cerita kat kau apa-apa. walhal kau yang sentiasa di sebelah aku.
jadi jangan tanya aku lagi. "kenape tak cerita masalah kau kat aku?"

atau mungkin kau dah nak datang bulan. ok aku faham.

6 comments:

Safuan 'suri' Nazri said...

ala.........
kesian dia
ppuan, Komplex!

Ki Kiey said...

kawan ada time kita senang.

tapi adakah dia masa kita susah?
ok,kalau ada pun,
kehadiran dia tidak berguna.

Unknown said...

apekah banggang sgt kawan ko tu??meh cnie aku hempuk2 dier guna kasut aku..hihi~~~

ex offc said...

ermm....abaikan kawan mcm tu beb....uat sakit tegkorak kepala ajer....

Siti Syawal said...

suri...amboi...lelaki la yg selalu buat pmpuan jadi komplex, tahu?


kikiey...ntahla keliru aku


kasut...yu...jgn yu...aku xmahu kerana aku ko masuk penjara. aku perlu kawan cam kau (^^,)


ir kami...bukan saje tengkorak kepala, seluruh tulang temulang dah sakit ni.huhu

ariff dean said...

guys ke girl ke
kdg2 kta bukan boleh pk apa yg org pkkan
sama lah dgn org, dorang pon x semestinya boleh pk apa yg kta pkkan

komunikasi, tu je masalahnya :)