Monday, February 16, 2009

Antara hidup dan mati. Berapa lamakah lagi?


aku rasa aku menghidapi sejenis penyakit yang agak merbahaya la. kerana penyakit ini boleh buat aku tak cukup masa untuk menjawab soalan peperiksaan. penyakit ni boleh buat lecturer tak faham apa yang aku tulis dalam answer paper sehingga menyebabkan dia menolak markah aku. bayangkan jika ketika itu markah aku adalah 50, yakni sedikit lagi tidak lulus, oleh kerana penyakit ini, lecturer aku mungkin akan menolak 1 markah daripada 50 menjadikannya 49, maka aku terpaksa repeat paper tersebut. bahaya tu...

mula-mula aku tak sedar pun penyakit ni. tapi semenjak dua menjak ni, bila kawan-kawan dah mula menegur, aku dibelenggu perasaan takut. berapa lama lagi aku mampu bertahan? kadangkala, ketika kami terpegang tangan antara satu sama lain, kawan aku akan tanya " kenapa tangan kau basah sangat ni?". ya, kami kadang-kadang berpegangan tangan. perempuan same perempuan takpelakan, kalau lelaki sesama lelaki orang cop gay pula. setiap kali kawan aku bertanya soalan begitu, aku jadi tak keruan. memikirkan masa depan.

setelah aku cuba kaji masalah ini, aku rasa aku menghidapi Hyperhidrosis. untuk lebih spesifik, aku menghidapi Palmar Hyperhidrosis. sampai bilakah aku mampu bertahan?
sampai bila?

*nangis* =p

5 comments:

Safuan 'suri' Nazri said...

suri Yong :
setiap penyakit, adalah,
hadiah dariNya, tanda kita da dalam list hambaNya y Gah & tough!!!
K?
jgn give up sora!

Unknown said...

sabo jaaa..aku ni dr kecik elok je tangan berpeluh2..siap wat drawing pun kdang2 tangan aku lecun..huhu,hidup jekk aku smpai skrg..hihi

Siti Syawal said...

terima kasih suri, terima kasih ayu. aku akan tabah menghadapi hari-hari mendatang. aku akan!!!

Anonymous said...

hai haja...
ni kak nurun ni..
sory lama dah x update blog..
sibuk skt..dh final year..samala kt
tapi ada lagi link orang dlm blog haja..huhu terharu gak...
tgklah pasni...klu ada masa..org updatekan...

haja..sakit ke..hrp bersabar dan jgn lupa minta doa byk2..
kak nrn pun prh sakit masa dip dlu, asyik ulang-alik PPUM je jumpa pakar..skng alhamdullilah dah pulih..

yun nurun said...

hai..haja...xonline ke..
i'm come back, dah start update blog,
senang2 singgah la, bye