Thursday, January 15, 2009

yawn-o-meter


lokasi: bilik 405

subjek: organometallic

selingan: "ni namenye yawn-o-meter, siapa-siapa yang menguap, saya akan tulis name kat white board ni. org yang ketiga ditulis namanya, kena conduct exercise. ada paham?"

semua: "paham...."

tiba-tiba, zaitun menguap. lalu, "ha...kamu, siapa nama? zaitun? amboi kak eton, menguap ye, nah nama kamu saya tulis. siape-siape menguap la lagi. cukupkan 3. boleh kita exercise.."

zaitun pun malu, aku gelakkan saje. sejam kemudian... aku mengantuk gila-gila. aku cakap kat kawan aku, tapi dia buat derk je, bukan nak tolong cubit atau tampar kasi aku sedar. cis la...

sudah tak tahan, apa yang puan cakap pun aku dah tak paham, mata dah mula layu, tiba-tiba aku tershut down sekejap. dan....

"hah kamu! dah shut down dah? siapa nama kamu? ha...hajar? maknanya batu tu, berat, jangan la letak atas mata kamu. ini meter untuk yawn saje, boleh pulak kamu tidur terus. ish, ish, ish.."

bebel lecturer aku sambil mengajuk cara aku tersengguk.

semua: ketawa terbahak-bahak

aku buat muka blur je la sambil gosok-gosok mata. malu jangan cakap la. rasa inginku berlari jauh di kaki langit. hoho. lepas tu terus tak mengantuk dah. fokus pulak tu. siot jer.

aku sudah semakin malas ni. maafkan saya puan.

5 comments:

faraeira said...

hahaha.
klu kt kelas aku,sape tido,jap lg kne dgr bunyi rkorder tepi tlinge.mau tak sakit.hehe

ex offc said...

ishh...garang banget sih cikgu nie......:~

Siti Syawal said...

hana---huhu, sib baik dia tak pukul pakai rekoder. =p

ir kami... cikgu tu pikir garang dia je. aku lagi garang. hoho

fatin sulaiman said...

biasak la tu sora...dunia tidur mentiduran (betul ke bahsa aku nieh) dah mcm lumrah.. muahahaha.. tambah2 dlm dok dengar lecture

Siti Syawal said...

fatin...tidur mentiduran? muahaha...klako la ko ni