Tuesday, November 4, 2008

Student Life, dan tahap ketensionannya?

Dapat juga aku update blog. Selama ni aku cuma baca blog orang je, itu pun bila aku rasa macam nak berhenti belajar akibat tekanan study. Tapi masalahnya, hati-hari, tertekan. Jadi hari-harilah aku baca blog orang. Huhu. Nak update blog bukannya senang, aku takde masa, takde benda nak cerita (sebenarnya banyak, tapi yang bukan-bukan je) ditambah dengan internet connection dalam bilik aku ni yang macam bengap, dah elok-elok siap taip post, nak enter, “problem loading page” pulak. Hangin je aku, bertambah-tambah angin dalam badan yang dah sedia banyak akibat menunduk je kat meja study, (tunduk tidur sebenarnya..huhu). Nasib baik ada koyok dan minyak cap kapak.



Huargh… mengantuk pula.. Ha…di sini, aku nak memberi gambaran bilikku, yang sangat berkecamuk sejak exam dah mula ni. Inilah rupa meja study aku. Ini kira tak dasyat ni, student lain musti lagi onar meja diaorang. Sebab aku ni pembersih. (ah..alasan, ko malas sebenarnya sora..). Taklah, masa ni aku study subjek Environment, nota dah buat awal-awal sem dulu, tinggal hafal je, jadi tiada anasir buku teks di atas meja aku pada ketika ini. Cubalah amik gambar masa aku study Chemical technology ke, tak cukup meja study, katil pun aku onarkan sekali. Huhu.. (..aku frustlah dengan Chem Tech..macam ada peluang untuk berjumpa dengan Mr. Stephen Lee lagi pada sem depan, sambil mendengar dia berkata “paham atau tak paham?”.. Ya Allah, jauhkanlah hendaknye.)



Ini walkman cabuk aku. Lama dah ni, dibeli masa semester 2 diploma lagi. Harganya lebih murah dari mp3 aku yang rosak tu, tapi masih berfungsi dengan baik. Masalah dia cuma, kaset hanya boleh dimainkan kalau aku sendal play button dengan pembaris, dan ia tak boleh diswitch off (kene cabut bateri untuk swith off), yang lain tiada masalah. Sepanjang masa sewaktu aku study, benda alah ni hidup je. Malas aku nak cabut-cabut bateri dia. Daif sungguhkan. Ah, malas aku nak beli mp3 lagi, menghabiskan duit ptptn je. Hutang tu pun belum tentu bila boleh habis bayar. (aku melalut)



Ya..ini dia.. diperkenalkan, pakweku. Handsome tak? Hahahahaammsaaap! Ni pelakon jepunlah. Nama dia Hedeaki Takizawa. Dialah sumber inspirasiku. Ryurisora tu, asalnya dari dialah. Nama watak dia dalam cerita Anchorwoman. RYU. Alamat e-mail aku pun; hede_taky, (nama dia). Banyak memberi influent pada aku dia ni. Gambar dia ni aku tampal dekat bekas pen tu sejak dari diploma semester 2 juga. Letaknya mesti di hadapan aku di atas meja study. Jadi bila ada soalan yang tak dapat dijawab semasa aku sedang study, aku akan tanya dia. Tapi dia tak pernah jawab weh.. dia bisu ke, dia tak tahu ke, dia malu dengan aku kot..huhu (aku melalut lagi)



Ini jadual exam buatan tangan ibu..eh, aku. Dekat bawah tu aku lukis gambar orang bertanduk mengangkat peace sambil berkata “Good luck! Belajo rerajin! Jangan malas! Ganbatte!”. Huhu. Hari tu kawan aku ada tanya, “kenapa kau lukis gambar orang bertanduk?” Aku jawab, “Ni kononnya setan, setan pun tak nak hasut aku masa exam ni. Dia pun suruh aku belajar rerajin”. Tapi adakah ia berhasil? Tidak, setan tu tetap makhluk yang ingin menyesatkan umat manusia. Tetap hasut aku supaya cepat putus asa. Jahat kau setan. Aku takkan tunduk pada hasutan kau. Kuatkanlah imanku ya Allah.



Ini pulak gambar katil aku. Punyalah bersepah, cadar tak kemas, nota bergelimpangan, lap hingus bersepah. Ishk3...Aku kerap berulang-alik dari katil ke meja study. Keadaan ini terjadi bila aku mengantuk, tapi tiba-tiba teringat masih ada banyak chapter yang perlu ditelaah lagi. Letih sungguh hidup macam ni.

Dalam musim exam ni, macam-macam gaya orang tension bolah dilihat. Orang yang tension akan menutup pintu dengan kadar hempasan yang kuat, tak kiralah pintu bilik ke, pintu tandas ke, pintu kereta ke. Pernah juga terjadi, semasa aku di dalam bas, aku ternampak seorang mamat duduk kat penghadang jalan di kawasan yang curam, menghadap pemandangan kolej-kolej dalam universiti aku, sambil menikmati goreng pisang. huhu.. Aku pulak, kalau tension, aku dengar lagu kuat-kuat sambil baca blog. Ataupun pergi tengok tv, ataupun basuh baju sambil berus kuat-kuat.

Aa…bila nak habis study ni….. aku perlukan tidur, makan dan pakai yang cukup....

3 comments:

Anasir said...

banyak tul kerenah bila nak exam kan..

sepanjang minggu exam tuh selalu buat macam masa bergerak perlahan..

selalu pikir bila nak abis ni..

seksa!

gud luck untuk exam..

jangan repeat kertas chem tech tuh! :)

Ki Kiey said...

hey gud luck!

Siti Syawal said...

thanks en. nasir n kikiey. aku akn cuba berfikiran positive sepanjang musim exam ini!!! (dgn penuh semangat)