Friday, November 14, 2008

Perkara berblog

Urgh.....tetiba rasa nak mengarang pulak. Tepi kau buku Carbonyl! Nanti kalau rajin aku sambung, kalau tak rajin aku tidur le... Best je tengok roommateku tidur. Jeles, jeles. Aku cuma ada masa 2 hari untuk ulangkaji carbonyl; subjek yang sebenarnya mudah, tapi lecturer tu telah buat subjek ni jadi susah. Malasnya... Tengok, nak taip pun malas ni.

Sebenarnya aku nak ucap terima kasih, terima kasih pada yang sudi singgah dan komen di blog aku ni. Aku suka baca blog orang, lepas tu kalau apa yang ditulis menyenangkan hati, aku akan tinggalkan komen. Dan kalau dah selalu sangat baca blog tu, aku akan link, dan mintak dilink. =) Tapi ada jugak blog yang aku link, tapi dia tak link blog aku. Dan aku pun tak mintak. Macam blog Kahuna raja lawak, mamat ni klaka sangat, aku selalu baca blog dia dan kalau internet connection ok, aku akan komen. Walaupun dia tak link aku, tak kisah pun. Sebab blog dia kelakar sangat. Tak boleh kalau tak baca sehari.

Ada lagi satu blog menarik, blog Melayu minimalis. Blog ni misteri, sebab tuan punya blog tak kenalkan diri. Ala-ala M dalam cerita GODA pulak. Rasanya penulis skrip GODA tu dapat idea dari blog nilah. Yang bestnya, aku boleh tanya soalan pada MM ni. Dan dia akan jawab sehabis boleh. Aku rasa dia seorang photographer, tapi dia cakap dia ahli fizik, dan ada sekali dia cakap dia kadi. Heish...yang mana satu betul, aku pun tara tau.

Lagi satu blog yang best, blog Green Epal. Serius, dia idola aku. Aku tak habis baca blog dia, tapi rasanya dia ada master kejuruteraan kimia mungkin. Sudah kawin, ada anak, dan baru-baru ni dia bukak syarikat sendiri. Memang aku kagumlah dengan green epal ni, sebab aku pun dalam bidang yang sama. Tapi bukanlah kejuruteraan kimia, aku kuli sikit dari dia. Blog dia agak lucah sebab dia dah kawin. Tapi tak kisahla...aku kan dah besar, amik mana yang baiklah, yang lucah tu senyum jelah.. (ha...tu nak p baca blog dialah tu...mentang-mentang aku kata lucah...). Terima kasih cik kasut, perkenalkan aku blog ni.

Oh, aku baru link 3 blog menarik. Blog Anasir, ely dan pjoe. Diaorang ni kelakar dan yang mengagumkan aku, diaorang ni adik beradik. Adik beradik yang rapat sangat. Bestnya kalau ada adik beradik macam ni. Yelah, adik beradik aku 2 orang je. Aku dan seorang adik lelaki. Memang tak sebulula. Dia asik p ngorat je, takkan aku nak ikot dia p ngorat. Berbalik kepada pjoe, nasir dan ely, rasanya, semua terlibat dalam bidang seni. Alongnya pjoe macam main muzik, angahnya anasir macam photographer, achiknya razaisyam yang aku tau, pengarah cerita My Indie Rock Darling . Huish.... kelihatan hebat di situ.

Yang lain-lain macam suri, fatin (orang-orang pertama jumpa blog ni.), kak yun, ayu dan lain-lain yang aku link. Semuanya ada keistimewaan tersendiri. Bervariasi weh blog-blog yang aku baca. huhu.. Objektif aku sebenarnya, nak ucap terima kasih pada yang sudi komen kat blog ni, pada yang tak sudi pun takpe. Datang jenguk pun aku dah teruja. Pada sesape yang selalu tersesat cari kord gitar di blog aku, sorry ye, saya cuma ada link blog Kord Gitar sahaje. Dan pemiliknya orang indoesia, jadi rasanya takdelah kord gitar untuk lagu Estrella atau Pari-pari di bawah angin-MUH yang kamu cari kat blog tu. HUhu. Apatah lagi di blog aku yang buta kord ni.

Aku ni bukan ada service internet yang bagus, jadi nak betul-betul tekun baca blog amatlah payah. Nantilah, kalau dah kerje ada rumah, (dalam 50 tahun lagi) aku akan sediakan internet kat rumah aku. Senanglah aku nak berblog dan mengomen blog orang. Jadi, sesape yang sudi singgah blog aku yang tak menarik ni, terima kasih ye. A.....dah pukul 3 lebih? oklah, aku nak sambung study (mata menjeling katil). Oklah, Aku mengaku, aku nak tidur. Assalamualaikum...

7 comments:

Anasir said...

kami memang hebat...

tapi dalam arena BMX jer laaa..

iamstradust said...

jnj puji nasir

dia gila

BudAk hijAu said...

wah3...3beradik 2..sngt popular..haih~
3beradik yer...???hik3..

Siti Syawal said...

anasir...merendah diri pulak.....=p

razaisyam... rilex, aku tau ko sakit hati ngan nasir pasal citer tahi lembu

budak hijau... tulah...dari aku tak kenal dieorang, jadi kenal perangai sorang2. anywy thanks singgah blog nie =)

HANA bUdaK cEkElAt said...

kita punya sama persamaan
*menjelajah blog*

dalam cadangan kamu sume ni, yg aku melekat lama ialah blog kak di(epal ijo) sempoy giler dia..

;p ;p

orkedhana said...

ryurisora,saya pun main rekorder! =))ada exam recorder lagi! =p

alah!blog tu kita punya,tak perlu ada alasan! =)

pjoe said...

jgn puji nasir dia horny
haha