Sunday, November 16, 2008

Roti Penyelamatku Malam Ini

Alahai kesiannya aku pada diriku sendiri. Dari petang tadi tahan lapar. Dah la hujan, memang sedap kalau dapat nasi panas lauk ikan kembong masak berlada yang mamu selalu masak kat rumah tu.

Tadi, aku tengok dompet, tinggal sen. Jadi, aku pergi ATM nak keluar duit ptptn. Ya, aku belajar guna duit ptptn. Haih, dari jauh aku tengok ATM gelap je. Aku mula tak sedap hati. Sampai pintu ATM, sah, tak boleh keluar duit. Aaaa!!!! Tidak!! aku lapar ni....

Bawak muhasabah diri. Aku cek balik duit, kira-kira, ada RM2.00. Aku pergi koperasi beli roti. Roti pun cap ayam je. Makanlah dengan jem aku yang tinggal ciput dan cicah dengan nescafe hot. Takpela, janji aku tak pengsan kelaparan. Hu... ya, aku miskin. Tapi aku tak kisah makan kangkung kat rumah. Mak....lusa saya balik. Mak masak goreng kangkung panas dengan ikan kembong berlada ye. Kita makan sama-sama. Huuuu...I like.



ni roti tu...sedap....=)

4 comments:

iamstradust said...

tak pernah makan roti jenis ni

best ke?

BudAk hijAu said...

alolololo....ciannyer...
mesin ATM mmg slalu wt hal...haih~
len kali rompak jew trs...kui3..

Unknown said...

cian yer kwn aku yg kurus ni...hihi

Maizatul Ekmalia said...

ha...roti nie memg favourite dia...ape yng sdap sgt aku pn xtau...