Monday, March 2, 2009

penghasilan tenaga daripada metabolisma glycolisis

nombor paling sesuai dengan aku adalah 5 agaknya, aku lahir bulan 5, periksa dulu pernahla sekali dapat nombor 5, pas tu nombor larian aku semuanya ada 5. tapi bila lari tak dapat nombor 5 pun. huahuahua!







laluan larian semalam macam haram. keluar-keluar pintu kolej je terus kene daki 'bukit tonggek' yang bersudut lebih kurang 45 darjah. lepas je bukit tu, acid lactic mencurah-curah kat otot kaki aku, terus tak bermaya nak lari. namun kugagahkan juga. berbekalkan tenaga yang terhasil dari metabolisma glycogen dalam otot-otot aku, larian kuteruskan. kawan aku yang sorang tu elok je menonong. sampai depan bangunan canselori, aku dah tak nampak dia dah. itupun dia tak dapat hadiah? i wonder betapa lajunya budak-budak yang dapat nombor tu. makan morphine ke ape sebelum lari?




malamnya, festival kolej aku ditutup dengan acara tarian dan nyanyian. aku tak tengok pun, sedap tidur di bilik. pukul 10.30 mlm, roommate aku menjerit-jerit suruh aku turun kutip kupon. sib baik aku takde heart attack. hm...betapa besarnya erti kupon di tempat aku belajar ni.. kalau kupon kamu tak banyak, jangan harap kamu nak duduk kolej. dan aku tak nak duk rumah sewa. jadi aku sanggup bersesak-sesak semata-mata nak dapatkan secarit kertas kecil bercop kolej tu. malam tadi punya perebutan, masyaAllah. dasssssaaaaattttttt!!!!. terjerit-jerit bebudak pompuan kolej aku ni merebut kupon. nasib takde yang mati. serius dasyat!



acara rebut kupon.

kaki aku rasa macam kene toreh, kesan daripada pengumpulan acid lactik berlebihan dan contraction serta relaxation secara paksaan semasa larian. nasib aku tak mengalami rigor mortis, iaitu pengecutan otot seketika selepas mati disembelih.

p/s, banyak istilah sains kerana minggu ni aku ada 3 test. subjek yang dibincangkan ini berkait dengan matapelajaran food technology. tengok mr woon, saya study ni.

3 comments:

BudAk hijAu said...

aku macam bca buku kimia ok!!

uitm la 2 berebut kupon!!hehehehe..

Unknown said...

x sgup aku nak dok kolej..idup umah sewa!!!hihi
uitm poyok jekkk..da laa duk kna byar,lpas tu suruh rebut2 kupon plak..hihi

Siti Syawal said...

korang..
besela uitm... tapi bila dah abes blajo nt musti aku teringat-ingat memori rebut kupon ni. bes weh tolak2 org. muahaha