Wednesday, December 10, 2008

Living in a Ladies Club House, best...

Hup!!!! Dengan semangat aku memblog. Baru aku dapat tahu bahawasanya dalam Chemical Laboratory ini ada internet connection secara wireless. Sepanjang 2 minggu berlalu, aku cuma membontoti makcik-makcik dalam lab ni sambil bertanya “akak tengah buat sample ape tu?” dan “sample ni untuk test ape kak?”. Sangat boring!!!! Encik ahmad, chief chemist berkaca mata tebal yang supervise aku tersangat busy sehingga tak punya masa untuk beri projek yang sepatutnya aku buat. Kebusyannya terserlah bila mana aku senyum je kat dia, dia terus cakap “sekejap, sekejap, sekejap ye…” wth? Dia takut aku tanya pasal projek la tu. Tapi semalam dia sudah kasi method suruh aku baca. Itupun setelah dia nampak aku buka akaun Friendster dengan selamba sebagai tanda aku tersangatlah takde kerja. Keh3!



seorang kakak sedang buat kerja



Aku duduk di ladies club house bersama 4 orang pompuan. Dulu, club house ni tempat pekerja melepas tekanan. Tapi sekarang ia ditukar menjadi tempat penginapan untuk student praktikel. Dalam ini club house, ada snooker, dart, ping pong dan badminton. So, setiap malam kiteorang akan praktis snooker. Habis praktikel ni, bolehla aku wakil negara p sukan Sea ke, Komanwel ke, dalam kategori snooker pompuan. Keh3!



lampu kalimantang di court badminton



meja snooker


Tempat kerja dengan tempat tinggal aku sekarang ini jauh jaraknya. Perjalanan dengan kereta yang dipandu laju pun memakan masa lebih kurang 30 minit. Aku menumpang Kak Lin ke tempat kerja. Beliau ni seorang pemandu wanita yang selalu mengecewakan lelaki lain di arena jalan raya. Bawak kereta mnacam dalam cerita Tokyo Drift (tipu ah...). Tapi memang lajulah, selalu kami berjaya tinggalkan kereta abang bujang yang duduk dekat dengan club house kami tu. Walhal kereta satria yang dia sudah modified tu nampak lebih gah daripada kereta proton saga aerobek Kak Lin.

Berbalik tentang kerja. Semua staff dalam lab aku tu sudah berkahwin. Maka setiap hari ada sahaja lawak sensor dari mereka. Malu aku mendengarnya (eiceh!!). Baru aku tau situasi bekerja dengan orang dewasa yang sudah kurang malu. Huhu! Tapi, percayalah, kalau aku jadi seorang chemist nanti, aku takkan biarkan makmal aku suram. Aku akan dengar lagu sambil menyanyi-nyanyi ketika bekerja. Seorang chemist tak semestinya nerd seperti En. Ahmad. Bak kata Mamat (bukan nama sebenar), diaorang banyak duit, tapi busy sangat sampai tak ada masa nak belanjakan duit itu. Kesian, mesti diaorang tak tahu apa itu keseronokan. Eh, tapi En Zaki di lab wastewater yang hensem berlesung pipit tu nampak seperti tidak nerd. Itulah idolaku! En Zaki…esok
cuti, jom karaoke!;)

Dan pada suatu malam, bulan pun tersenyum.



Kemudian, Bukit Antarabangsa pun runtuh... Suka-suka je aku kaitkan. huhu..

3 comments:

Unknown said...

smile moon!!!
ok gak pic yg ko amik tue..tp mata kanan bulan tu sepet daaa..hihi
akhir yer ko dpt meng update gak blog ko...rindu ngn ko jaaa!!!

orkedhana said...

fulala!!hari2 bole main snooker.bes gila!

Ki Kiey said...

nice pic:]

urm,
borim pun its ok la kan ada wireles.

xla waste time,haha