Tuesday, April 1, 2008

bertemu...berpisah

Hari ni aku terserempak dgn dia lagi
Entah untuk ke-berapa kali
Situasi yg tetap sama
Dari jauh mata kami bertentangan
Bila semakin dekat, kami alih pandangan, menafikan keinginan utk bertentang mata,
Dia dah semester akhir, aku masih ada beberapa semester di sini,
Sudah lama aku kenal dia, sejak dari bangku sekolah
Waktu itu aku rasa bahagia, walaupun xpernah dilafazkan, kami selesa,
Sampai satu masa, kami xsebulu lagi,
Dia pun pindah…..(al-kisahnya…)
4 tahun kemudian, kami jumpa kembali, di satu IPT.
Aku nak tegur dia, tapi macam ada sesuatu yg menghalang
Ada ketika, dia seperti mahu menegurku juga, tapi xjadi..adoi….(frust aku)

Itulah jodoh dan pertemuan agaknya
Bertemu sudah, tapi jodoh tiada,
Mulut aku terkunci bila nampak dia, xsampai hati nak tegur dia,
Padahal aku relax je tegur schoolmate lain yg belajar di sini
Tapi bila nampak dia….kelu…
Dia, entah lah..ntah dia rasa apa yg aku rasa
Atau aku yg sengsorang syok sendiri, aku perempuan
Segan pula nak melamar dia..hahaha

Kini dia pun dah sem akhir, xde jodoh lah kami nampaknya
It’s ok, aku redha, walaupun sedikit pedih,
Tapi buat apa aku nak frust menonggeng utk org yg…..
Ah..biarlah..biarkan ia berlalu seperti angin yg menampar pipiku ini..
Jgn tampar kuat-kuat ye angin.....….

Lagu untuknya:
tangga-ajariaku_rahsiamu.mp3 - Hosted on SaveFile.com

1 comment:

fatin sulaiman said...

salam sora....sedih ker..?? @ frust..?? ko patut fkir positif... dari kecik korg dah kenal, samapi satu sekolah n now, satu uni...cuma dia dah senior n dah final sem jer...but dats ok...kalau ada jodoh, ada la tu...

aku pown mcm tu...tiap2 ari memg wajib kami jumpa cuz most of the classes, kami skali...kami kawan baik 4 org tp yg pelik, boleh kira berapa patah pekataan yg kami ckp.. pelik kan..??? aku ngan lagi 2 org,boleh jer kalau nak merapu, tp bukan dengan dia. aku x tau knapa... dia pown mcm jarg sgt nak ckp ngan aku..mcm ada gap antara kami...dulu ada budak yg tanya ngan dia pasal aku n dia, n dia hanya jawab, kalau ada jodoh,ada laaa... aku sgt down time tu sbb aku rasa mcm d perlekehkan...

start dari ari tu. aku dah nekad, aku memg xkan taruh harapan dengan dia sbb aku tau, dia xkan nampak.dulu aku penah buat janji yg aku akan tunggu dia smpai aku grad, tp aku tkut aku yg x larat..aku takut aku buang masa tunggu buah yg xkan jatuh... skarg, memg aku tumpu ngan study... boleh di kata kan 90% tumpuan aku pada study skarang.. n hopefully berhasil..

aku harap ko gak camtu... kalau free, add la ym aku.. ryie_dude... boleh kita borak lagi.. salam... gambateme