Thursday, March 27, 2008

Bunyi...

aku ke library..
cuba mencari ilham untuk memantapkan fikiran kritis aku,
tapi akhirnya aku singgah di sini
menjengah diary cyber ku..sahabatku..temanku..yg paling setia
kerana ia mendengar segala keluhan ku..
tanpa banyak bicara..

library..perpustakaan..
tempat yg sepatutnya senyap, tiada bunyi bising..
tiada bunyi yg tidak diingini..
berselerakan amaran JANGAN BISING, TOLONG SENYAP..
tapi manusia tak pernah faham..
asyik nak bercakap..tak cukup di bilik, di kelas, di cafe, di mana-mana..
hatta di library pun asyik nak bercakap..
dasar manusia tak pernah puas!

aku pikir..di sini aku boleh tenang
tapi tetap huru-hara
macam dia..asyik bercakap, buat bunyi yg tak diingini!!!
tiada langsung rasa hormat..rasa bersalah..
arghh!!!!!TENSION aku...

sabar..
itu je yg aku mampu buat..
asyik-asyik sabar
asyik-asyik sabar
lama-lama aku jerit nanti
baru dia tau..

ku pikir di sini..aku boleh tenang..
tapi tetap huru-hara..huh!

4 comments:

Safuan 'suri' Nazri said...

suri :
lalalalala,
aku x suka ke library.
sebab sah2 aku x dapat study.
orang lalu dan orang pergi,
mata aku nak jer tengok
mestipon orang tu aku x kenal
langsung x kenal....

bila di bilik,
aku ada mp3
aku ada teddy
aku ada Nescafe Gold,
aku ada lagu aku Scandal.
wawawawa!

Malam anugerah seri perdana ni
majlis makan malam tradisi kolej kami.
macam majlis final year gak la.
tema tahun ni, Merah dan Hitam
bergaya elegen...

dan,
pasti budak ppuan kolej
akn menganggunkan dirinya
untuk merebut anugerah Puteri Helang Merah,
manakala kami lelaki akn cuba menjadi Putra Helang Merah dengan
merebut hati si Puteri malam tu....
seronok kan?

MASP?
mmg la dicipta ku sendiri,
tapi
ayat dalam sastera melayu
lebih indah
lebih kepian
lebih....
ai
aku x tau la
markah skang pon xseberapa
wawawawawa
tolong aku

dan terima kasih!

Safuan 'suri' Nazri said...

suri :
hhuhuhuhu,hajat di hati
nak sgt2 jadi Putra,
tapi,
aku adalah unit protokol malam tu!
huhuhuhuh
cedih!!!

Aku suka nescafe Gold.
suka sgt2
sebab dia pahit
Ryorisora,
depan ni ada satu pek oligo coco
hahaha,
tekak ni xleh terima benda manis,
sebab,
selalu kena pahit hangit
(itulah nescafe gold)

and
aura Final paper pon
tersa kat sini,
semua budak sudah
mula bising study,
tapi,
aku ada dinner MASP
5/4/08
dinner unit 7/4/08
dan paper 9!
ai!

huhuhuhu

i wish that Ryorisora lec
aku,
bley aku dapat markah lebih,
sebab aku da jadi
die hard fan blog dia
hahahahaha

takde blog yang lebih baik
antara kita
blog Ryorisora
i think much more beautiful
in her word
in her grasp
and
in her style,

aku pon baru belajar gak...

Safuan 'suri' Nazri said...

suri :
wawawawa!
so sweet~~~~

nampak gaya aku da ada
kipas~susah~mati sorang!
Thank you!
Cyg Sora!!!!!!
wawawawa~~~

aku sedih
dgn banyak benda
aku sedih
dengan banyak kes,
aku sedih~~
kalkulus aku x power,
kalkulus member x lulus!
biokimia aku cukup makan,
biokimia member x lepas,
business english kejer x siap,
member plak xleh masuk final paper!

wawawa,
sejak kebelakangan nie,
setelah aku cuba keluar dari kumpulan kawan2,
baru nampak
apa yang baik,
apa y buruk
mana berlagak hero,
mana ckp mcm hero,
mana pula sebnarnya hero.
diam x bermakna aku bodoh,
tapi aku
x nak cakap lebih,
tapi kerja
macm air, meleleh
ha!

xlama lagi
aku akan turun dari
takhta
bagus la mcm tue,
aku da tak tahan dgn semua,
Si A kata Presiden teruk,
tapi apa jasa si A?
Si B kata F**k Presiden
tapi hanya berpeluk badan.
Memang aku nak maju
xnak berada di takuk lama,
tapi ini bukan caranya.
memang aku da x larat,
menghadap muka hipokrit
depan
aku sokong kau
belakang
pisau ni khas untuk aku tikam kau!

terima kasih Ilahi kerana
x bagi aku peluang jadi
orang tertinggi kolej....

ai,
nasib baik
aku ada sickest lover
ada ada sora....
ada la peneman aku
oh!
alamak!
luper kat teddy!
heheheheh

kebulur kowt teddy aku!
wawawwawawaw

Safuan 'suri' Nazri said...

suri :
wawawwwawa

Sora,
aku dapat tau ko cari lagu
Dido Thank You
Marcel Semusim,
jadi
dgn rasa
rendah diri sesangat
aku upload lagu tu
untuk Sora....
Harap2 aku xterlambat
huhuhuhuhu

terimalah