Sunday, September 13, 2009

Menyampah geli-geli tapi itu yang semua cari (mengaku sajela)


apa dia yang annoying tapi comel?

Prinsip tu apa? pada pandangan aku, prinsip itu adalah sesuatu yang kita pegang kuat dan akan buat betul-betul punya tak de main-main. Macam kalau kita langgar prinsip tu, kita hampeh la. Cakap tak serupa bikin.

Aku tak letak prinsip pada semua tindakan dalam hidup aku. tapi aku ada satu prinsip terbesar dan terpanjang yang memang aku pegang dan setakat ni memang aku buat. InsyaAllah. takdenye nak riak-riak. siapalah aku, hina dan selalu melakukan dosa.

Prinsip terbesar dan terpanjang itu adalah:
kalau aku senang dengan sesuatu tu, aku akan cuba jaga dan kekalkan sehabis baik. sampai aku boleh lupakan ego, rendahkan tahap malu-malu kucing aku dan buat tak tahu dengan kata cerca daripada orang-orang yang macam tuttttt... tapi jangan ingat aku lemah sangat... kalau aku dah penat melupakan ego, jadi tak malu dan tahan cerca, aku boleh saja diamkan diri daripada berhubung dengan 'benda yang aku senangi' tu. walaupun dalam hati tak pernah lupa pada 'benda yang aku senangi' tu.

ish...ntah apa-apa. meh la aku pendekkan cerita sikit:
kalau aku dah menyampah boleh je aku lupakan kamu walaupun ada sakit-sakit sikit.

sebab tu kadang-kadang aku geli ngan benda geli-geli ni.


*roommate aku ni kejap gaduh kejap nanges ngan pakwe dia ni kang aku pang kang (macam berani je. ngehehe...) nak gaduh p tangga lah wei.*


blog ni emo je lebih sekarang. maaf.

2 comments:

Safuan 'suri' Nazri said...

suri :
Kakak penah cakap,
evolusi setiap manusia terlalu pantas, sampai lah teman sendiri payah nak kejar,
dan begitu juga dengan prinsip hidup kta

p/s : pok jo roomate tue, xpown suh nikah cepat2. hehehehe

Izzat/Syikin said...

aku lu cmtu gk masa zamn blaja lu..mmbr bilik aku duk gayut ngn awek stp mlm..rase geli dan loya je duk brbisik tgh mlm..time gaduh lk serabut gila..mujur aku ni jenis cool dan xlepak bilik..tp bila aku skng dh brpunya sama je ngn kwn aku tu..adat org brcinta kut da xpeduli sngt org lain..hahaha..nasehat aku jgn jdkn kwn ko tu barah dlm otak..cuba sound dgn muka xde perasaan..