Friday, February 22, 2008

Tension

Sebagai seorang manusia, tension atau tekanan merupakan perkara wajib yang perlu dihadapi. yang membezakan kita adalah tahap kekerapan kita mengalami tension tu. Macam-macam perkara boleh menyebabkan kita tension, contohnya masalah dengan kawan, ngan roommate, pelajaran, cinta dan banyak lagi. Selalunya masalah aku ialah kesunyian la. Bosan bila xde orang yang nak berkongsi cerita suka dan duka. Tapi semalam mase aku di library, aku terbaca satu kata-kata yang dikarang oleh entah siapa, yang telah menyedarkan aku. Nukilannya:
Hidup ini tidak keseorangan,
walaupun kita hidup sebatang kara,
kita masih lagi ada teman,
teman kita itu ialah Allah, yang sentiasa mendengar setiap rintihan dan permohonan kita,
itulah sebaik-baik teman...

3 comments:

JinGGa said...

Thanks sbb komen penulisan aku. Aku minat menulis benda yg aku nak tulis je. Kalau aku buat ayat indah2 pun kalau bukan dari diri aku xbest gak. Ko publish byk hasil penulisan ko. Pasti ramai nak baca. Kalau org taknak baca pun xpyh risau. Kita bukan nak tunjuk kat org pun. Utk diri kita je.

Siti Syawal said...

jingga..aku sokong 95%. 5% lagi aku rase orang kene jugak bace penulisan kite. baru ade 1 kepuasan di situ. kalau taknak orang bace baik tulis dalam diari. ini pendapat aku je.

fatin sulaiman said...

hi...nice blog n a gud start...dulu time aku baru start blogging, aku cam ko gak..cam xtau sgt n tkut tadak saper nak bace aku nyer product..but its just a common feeling 4 a beginner..lama2 ko akan puas ati bile suma nukilan ko, dpat d zahirkan...x kesah owank bace ke x..janji ko puas ati on once owank dah start bace, tu jadik bonus...if ko x puas kalau nukilan ko x d baca, y dun ko promote blog ko kat email2 owank ke..masuk blog owank n add link ke blog ko...marketkan sket blog ko bia owank knal saper RYUSORA sbenarnyer....as a blogger, kite kena brani pertaruhkan benda yg kita minat,jgn bwat ape yg owank suka...pertaruh aper yg kita minat+suka then tgk hasilnya..kalau ade yg berminat membaca, then kita dah dapat kroni kita n regular readers dah sah2 ada..jgn tkut utk mencuba...

p/s : add ym aku ryie_dude

salam blogger dr gambateme