Wednesday, September 30, 2009

Letih

kalau ada anak, dah masuk pra-sekolah budak tu
kalau tanam pokok durian, dah keluar buah pada musimnya
kalau dah kawin, dah nak masuk anak ketiga mungkin
kalau sudah bergaji, dah boleh beli kereta power2 gamaknya

macam tu punya lama bertapa untuk dapatkan ilmu kat sini
sangat-sangat aku hargai peluang yang ada.
tapi..
aku dah penat sesangat
tulang belakang dah sakit-sakit
rambut mula berguguran
otak berat ke kiri
perut dah mula buncit
angin dah satu badan
kepala asyik pusing
tampal koyok selebar kalkulator saintifik aku tu pun dah tak lut

bukan aku tak cuba fokus
tapi mata cepat je ngantuk
setan-setan ni memang tak jemu pakaikan celak
dicelak sampai lebam, lalu tidur je kejenye...

tak nak la macam ni..
aku nak stadi betul-betul
sem akhir dah ni...

dan tadi
kolejku bergoyang lagi

Nauzubillah...
semoga Allah mengampuni dosa-dosa seluruh umat Islam
termasuklah aku, yang sangat hina dan lemah ini
amin...

No comments: